Actieweek voor de voedselbank

Van 6 tot 14 januari 2024 organiseert Kerk in Actie een actieweek om zoveel mogelijk voedsel voor de Voedselbank in te zamelen. In januari krijgen voedselbanken in Nederland te weinig voedsel om alle gezinnen die van hen afhankelijk zijn van voedsel te voorzien. Er is vooral een tekort aan een aantal houdbare producten.

De Voedselbank helpt zo’n 38.000 huishoudens. Als iedere gemeente van de Protestantse Kerk 25 dozen vult, zijn die allemaal één week lang van voedsel voorzien. De Voedselbank kan de dozen eenvoudig op de plek te krijgen waar ze het hardst nodig zijn, als in iedere doos dezelfde houdbare producten zitten.

De gewenste producten zijn:

• Zonnebloemolie of olijfolie
  • Groenteconserven
  • Soep in blik of zak
  • Zilvervliesrijst
  • Volkorenpasta
  • Houdbare halfvolle melk
  • Vis in blik
  • Koffie of thee
  • Couscous
  • Havermout

In de Pax zijn 25 dozen aanwezig. Die kan je mee naar huis nemen om te vullen en op zondag 7 of 14 januari weer inleveren. Op de zijkant van de doos staat een lijst met de gewenste producten.

Voor wie een doos niet zo handig is om mee naar huis te nemen liggen er ook folders klaar. Hierop staat ook de lijst met gewenste producten. Die (of een deel) kan je op je eigen manier meenemen naar de Pax ze daar in een doos doen!

Help je ook mee met de actieweek voor de voedselbank?